top of page

Pārmaiņu vadīšanas instrumenti līderim

augs9.png

Elastīgs vadības stilu pielietojums

 

Pārmaiņu ieviešanas laikā svarīgā vadītāja prasme ir efektīva dažādu vadības stilu pielietošana.  Daniels Golemans izšķir 6 dažādus vadības stilus:

  • Direktīvs – saka cilvēkiem, ko un kā darīt (“Dari, ko es saku”);

  • Vizionārs – pārliecina un piesaista cilvēkus ar pārliecinošu vīziju (“Nāc man līdzi!”);

  • Adaptējošs – veido attiecības ar cilvēkiem, sniedzot pozitīvu atgriezenisko saiti (“Cilvēks pirmajā vietā!”);

  • Demokrātisks – jautā komandai, ko un kā darīt; ieklausās komandā (“Kā tu domā?”);

  • Veicinošs – prasa sasniegt vēl vairāk (“Dari tā, kā es! Tagad!”);

  • Koučinga – iedrošina un atbalsta cilvēkus (“Pamēģini šo!”).

Kurš ir tavs ierastais vadības stils?

Kurš vadības stils tev šķiet visgrūtākais?

augs9.png

Citu attīstīšanas kompetence

 

Pārmaiņas vienmēr ir kaut kas jauns. Ja ir kaut kas jauns, tad tas ir jāiemācās. Prasme mācīties, iespējams, ir vērtīgākā prasme ko attīstīt. Esot vadītāja lomā, ir jāprot arī palīdzēt citiem mācīties. 

 

Mācīšanās prasa piepūli, un kamēr cilvēks mācās, darba rezultāti ir zemāki, kā tie būtu, darot pēc iepriekšējās pieejas. Pie tam, cilvēku pieliktās pūles, apgūstot jauno, ne vienmēr var tikt novērtētas ar algas pielikumu uzreiz, tādēļ pārmaiņas daudziem saistās ar lielu piepūli bez atlīdzības.

Lai šis process noritētu ātrāk un veiksmīgāk, ir svarīgi zināt, kā cilvēki mācās. Kols ir izdalījis 4 mācīšanās veidus:

  • Darot;

  • Skatoties;

  • Domājot;

  • Saprotot.

Veidi, kā vislabāk palīdzēt otram mācīties ir aprakstīti attēlā:

Cilvēki, kas kādu prasmi ir apguvuši pilnībā, visbiežāk ir pielietojuši visus mācīšanās veidus.

 

Komandā, visticamāk, ir cilvēki, kuru primārais mācīšanas veids ir atšķirīgs, kas var radīt domstarpības. Bet, jo cilvēki paši labāk zina, kāds ir viņu mācīšanās veids, un var to darīt zināmu saviem kolēģiem, jo kopējā iesaiste pārmaiņās pieaug. 

 

Kā mācies un pilnveidojies tu?

bottom of page